Încă de la începutul anului, capitala cu un trafic infernal a fost pusă pe butuci de zăpadă. O zăpadă căzută parcă pentru toţi anii precedenţi, în care bucureştenii se uitau cu jind la neaua de la televizor. Zăpadă prea multă, însă, nu a fost doar în capitală, multe şosele din sudul şi estul României fiind închise din acest motiv (ba chiar şi Autostrada Soarelui!).
Finalul de 2007 şi începutul de 2008 a adus cu sine şi alte probleme, care au culminat cu multe accidente: ceaţă densă, asfalt prost, semnalizare deficitară şi multe altele. În goana după cadouri de Crăciun, românii s-au trezit în ultimul moment să îşi procure pneuri de iarnă, lanţuri, diverse accesorii pentru întreţinerea de iarnă. De ce? În mare parte şi din cauza lipsei de informare – cu toate că avem acea zicală celebră "fă-ţi vara sanie şi iarna car".
Revenind la aglomeraţia neverosimilă din Bucureşti, nu putem să nu ne întrebăm unde se va ajunge cu problema taxei de primă înmatriculare, chiar dacă va căpăta o altă denumire şi o altă formă de calcul în 2008. Când, încă nu se ştie. Vânzările de maşini cresc vertiginos, parcă în ciuda acestui adevărat bir, aşa că 2008 nu ar trebui privit prea optimist din punctul de vedere al taxelor pe poluare. Deci rămâne cum am stabilit: vom trăi la fel de bine şi în 2008.
În ceaţă rămâne şi privatizarea fabricii de la Craiova. Sloganul "Au venit americanii!" trebuie să mai aştepte elucidarea unor erori derivate din politica de tip balcanic, a comisionului, şpăgii şi mafiei la nivel înalt. Cine să facă oare curăţenie? Maşinile de deszăpezit? Se vede clar zilele acestea că sunt ineficiente.
Ba mai mult, inconştienţa pe patru roţi a ajuns până şi pe pista aeroportului – vezi cazul accidentului de pe Henry Coandă, unde un avion era să se izbească în plin cu o maşină de intervenţie. Probabil ar fi fost primul caz grav de inconştienţă teroristă la noi, de care să afle tot românul. Aşa că, în 2008, vor fi luate măsuri speciale privitor la circulaţia autovehiculelor pe pistele de aeroport, pentru că pe şosele nici nu mai contează harababura.
2008 ne va aduce şi Dacia Sandero (sau altă denumire), fratele în cinci uşi al lui Logan, care, astfel, va ajunge la a patra versiune de caroserie. Noul membru al familiei Dacia va ţine capul de afiş în 2008 şi, cel mai probabil, va da un nou avânt industriei de tuning. Pentru că românul, chiar dacă vrea de la maşina lui să care porcul de Crăciun şi borcaniada de toamnă, este mare amator de sportivitate.
Iar motorsportul evoluează încet şi sigur în România, investindu-se din ce în ce mai mulţi bani. Bursa zvonurilor despre un eventual circuit de Formula 1 rămâne deschisă. Evident, gropile şi radarele vor face deliciul spectacolului, iar acuzaţiile de spionaj se vor auzi pe ritmuri de manele.
În 2008 nu vom avea parte de SIAB, însă noutăţile auto vor fi multe, foarte multe. Saloanele importante ale anului ne ţin deja cu sufletul la gură – cel puţin Detroit se anunţă de un mare fast. Deci vom avea de lucru în 2008, toţi: şi noi, şi voi.
Ziua în plus despre care vorbeam, 29 februarie, cade foarte bine, într-o vineri. Ceea ce înseamnă că mai bine o decretăm de pe acum zi liberă, să avem un weekend prelungit. Ce putem spune sigur despre această zi este că:
– nu se va rezolva problema traficului din Bucureşti
– nu se va ajunge la nici o concluzie în ce priveşte taxa de primă înmatriculare
– Ford nu se va instala la Craiova
– Sandero nu va deveni noul simbol naţional
– nu va fi gata nici un fel de autostradă modernă
– etc
S-ar putea, totuşi, ca în 29 februarie să nu mai fie zăpadă în Bucureşti. Şi atunci, vom aplica principiul din bancul cu rabinul: traficul ni se va părea ceva mai suportabil în lipsa nămeţilor de zăpadă.